حقایقی درباره شبکه‌های اجتماعی در روز جهانی شبکه اجتماعی

حقایقی درباره شبکه‌های اجتماعی در روز جهانی شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی

گرایش کاربران به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. یکی از علل گسترش گرایش به این شبکه‌ها امکاناتی متنوعی است که این شبکه‌ها به کاربران می‌دهند. امکاناتی که باعث شده کاربران از دنیای گسترده وب به دنیای بسته شبکه‌های اجتماعی کوچ کنند.

امروز نهم تیر برابر با ۳۰ ژوئن به عنوان روز جهانی شبکه اجتماعی نامگذاری شده است. وبسایت معروف حوزه تکنولوژی، مشیبل، از سال ۲۰۱۰ میلادی این روز را به عنوان روز جهانی شبکه اجتماعی معرفی کرده است. در اینجا چند حقیقت درباره شبکه‌های اجتماعی را می‌خوانید.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی

در آوریل سال ۲۰۱۸ جمعیت کره زمین ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر بود و از این تعداد ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر کاربر اینترنت بودند. آمارها در این تاریخ نشان می‌داد که حدود سه میلیارد از این تعداد کاربر در شبکه‌های اجتماعی به صورت فعال حضور دارند. جالب است بدانید کاربران شبکه‌های اجتماعی از دومین فصل سال ۲۰۱۷ میلادی تا فصل سوم این سال حدود ۱۲۱ میلیون نفر افزایش داشته‌اند. در هر ۱۵ ثانیه یک نفر به تعداد اعضای شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شود.

آمار حساب‌های کاربری

گفته می‌شود به طور متوسط هر فرد حدود ۶ اکانت در شبکه‌های اجتماعی دارد. از طرفی ۹۱ درصد برندهای تجاری دست کم از دو شبکه اجتماعی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. همچنین ۸۱ درصد مراکز تجاری کوچکتر نیز از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش سود خود بهره می‌برند. به صورت روزانه ۶۰ میلیارد پیام تنها در مسنجر فیس بوک و واتس اپ ارسال می‌شود.

شبکه اجتماعی

تعداد کاربران به تفکیک شبکه‌ها

فیس بوک: ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون کاربر

فلیکر: ۹۰ میلیون کاربر

گوگل پلاس: ۱۱۱ میلیون کاربر

اینستاگرام: ۸۰۰ میلیون کاربر

لینکداین: ۵۰۰ میلیون کاربر

مای اسپیس: ۱۵ میلیون کاربر

پینترست: ۲۰۰ میلیون کاربر

اسنپ چت: ۱۷۸ میلیون کاربر

توئیتر: ۳۳۰ میلیون کاربر

وی چت: ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون کاربر

واتس اپ: ۹۰۰ میلیون کاربر

یوتیوب: ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر

آمارهای تجاری شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۴۰ میلیارد دلار خرج تبلیغات در اینستاگرام شده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۸ درصد سازمان‌ها بیش از ۲۰ درصد بودجه تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف کردند، این مقدار در سال قبل از آن حدود ۱۳ درصد بود.

آمار محتوایی در شبکه‌های اجتماعی

هر ماه ۹۱ میلیون و ۸۰۰ هزار پست در وردپرس نشر داده می‌شد. با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام شد، مشخص شد ۲۷ میلیون محتوا به صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عکس به صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود. محتوای شبکه‌های اجتماعی(۸۳ درصد)، پست‌های اینترنتی در وب‌ها(۸۰ درصد) و نامه‌های اینترنتی(۷۷ درصد) از بیشترین محتواهای ثبت شده در اینترنت به حساب می‌آیند. ۸۹ درصد شرکت‌های دارای ارباب رجوع از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود بهره می‌برند.

شبکه اجتماعی

آمار شبکه‌های اجتماعی از نظر ویدئوهای منتشر شده

به طور متوسط در فیس بوک روزانه ۸ میلیارد ویدئو منتشر می‌شود و این ویدئوها توسط ۵۰۰ میلیون کاربر دیده می‌شوند. کاربران اسنپ چت نیز روزانه به طور متوسط هشت میلیارد ویدئو نگاه می‌کنند. ۷۸ درصد از کاربران هر هفته ویدئوی آنلاین تماشا می‌کنند و ۵۵ درصد کار روزانه‌شان دیدن ویدئوهای آنلاین است.

آمار و ارقام مربوط به گوگل

ماهانه ۱۰۰ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. با این حساب در هر ثانیه ۴۰ هزار جستجو انجام می‌شود. ۹۱.۴۷ درصد جستجوهای اینترنتی در گوگل انجام شده است. گفته می‌شود این جستجوها توسط ۱ میلیارد کاربر انجام شده است. از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون گوگل به سوالات ۴۵۰ میلیارد کاربر پاسخ داده است. از میان جستجوهای انجام شده در گوگل ۶۰ درصد این جستجوها از طریق موبایل انجام شده است. تا سال ۲۰۱۴ میلادی گوگل ۱۳۰ تریلیون صفحه اینترنتی را در صفحه جستجوی خود قرار داده است.

آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام

به صورت ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در اینتستاگرام حضور دارند. بیش از ۹۵ میلیون تصویر به صورت روزانه در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود. روزانه ۴ میلیارد لایک در این شبکه زده می‌شود. ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال سن دارند. در روز معرفی امکان اشتراک ویدئو در اینستاگرام بیش از ۵ میلیون ویدئو در طول ۲۴ ساعت نشر داده شد. عکس‌هایی که از پیتزا گرفته می‌شود از محبوب ترین تصاویری است که در اینستاگرام نشر داده می‌شود و پس از آن سوشی و استیک قرار دارند.

درباره نویسنده

محسن خسروجردی