تخفیف ویژه
حقایقی درباره شبکه‌های اجتماعی در روز جهانی شبکه اجتماعی | رهپویان دانش واندیشه

حقایقی درباره شبکه‌های اجتماعی در روز جهانی شبکه اجتماعی

حقایقی درباره شبکه‌های اجتماعی در روز جهانی شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی

گرایش کاربران به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. یکی از علل گسترش گرایش به این شبکه‌ها امکاناتی متنوعی است که این شبکه‌ها به کاربران می‌دهند. امکاناتی که باعث شده کاربران از دنیای گسترده وب به دنیای بسته شبکه‌های اجتماعی کوچ کنند.

امروز نهم تیر برابر با 30 ژوئن به عنوان روز جهانی شبکه اجتماعی نامگذاری شده است. وبسایت معروف حوزه تکنولوژی، مشیبل، از سال 2010 میلادی این روز را به عنوان روز جهانی شبکه اجتماعی معرفی کرده است. در اینجا چند حقیقت درباره شبکه‌های اجتماعی را می‌خوانید.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی

در آوریل سال 2018 جمعیت کره زمین 7 میلیارد و 600 میلیون نفر بود و از این تعداد 4 میلیارد و 200 میلیون نفر کاربر اینترنت بودند. آمارها در این تاریخ نشان می‌داد که حدود سه میلیارد از این تعداد کاربر در شبکه‌های اجتماعی به صورت فعال حضور دارند. جالب است بدانید کاربران شبکه‌های اجتماعی از دومین فصل سال 2017 میلادی تا فصل سوم این سال حدود 121 میلیون نفر افزایش داشته‌اند. در هر 15 ثانیه یک نفر به تعداد اعضای شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شود.

آمار حساب‌های کاربری

گفته می‌شود به طور متوسط هر فرد حدود 6 اکانت در شبکه‌های اجتماعی دارد. از طرفی 91 درصد برندهای تجاری دست کم از دو شبکه اجتماعی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. همچنین 81 درصد مراکز تجاری کوچکتر نیز از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش سود خود بهره می‌برند. به صورت روزانه 60 میلیارد پیام تنها در مسنجر فیس بوک و واتس اپ ارسال می‌شود.

شبکه اجتماعی

تعداد کاربران به تفکیک شبکه‌ها

فیس بوک: 2 میلیارد و 72 میلیون کاربر

فلیکر: 90 میلیون کاربر

گوگل پلاس: 111 میلیون کاربر

اینستاگرام: 800 میلیون کاربر

لینکداین: 500 میلیون کاربر

مای اسپیس: 15 میلیون کاربر

پینترست: 200 میلیون کاربر

اسنپ چت: 178 میلیون کاربر

توئیتر: 330 میلیون کاربر

وی چت: 1 میلیارد و 120 میلیون کاربر

واتس اپ: 900 میلیون کاربر

یوتیوب: 1 میلیارد و 500 میلیون کاربر

آمارهای تجاری شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در سال 2015 میلادی حدود 8 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. در سال 2016 میلادی حدود 40 میلیارد دلار خرج تبلیغات در اینستاگرام شده است. در سال 2015 میلادی 38 درصد سازمان‌ها بیش از 20 درصد بودجه تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف کردند، این مقدار در سال قبل از آن حدود 13 درصد بود.

آمار محتوایی در شبکه‌های اجتماعی

هر ماه 91 میلیون و 800 هزار پست در وردپرس نشر داده می‌شد. با توجه به مطالعه‌ای که در سال 2011 میلادی انجام شد، مشخص شد 27 میلیون محتوا به صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود و 3 میلیارد و 200 میلیون عکس به صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شود. محتوای شبکه‌های اجتماعی(83 درصد)، پست‌های اینترنتی در وب‌ها(80 درصد) و نامه‌های اینترنتی(77 درصد) از بیشترین محتواهای ثبت شده در اینترنت به حساب می‌آیند. 89 درصد شرکت‌های دارای ارباب رجوع از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود بهره می‌برند.

شبکه اجتماعی

آمار شبکه‌های اجتماعی از نظر ویدئوهای منتشر شده

به طور متوسط در فیس بوک روزانه 8 میلیارد ویدئو منتشر می‌شود و این ویدئوها توسط 500 میلیون کاربر دیده می‌شوند. کاربران اسنپ چت نیز روزانه به طور متوسط هشت میلیارد ویدئو نگاه می‌کنند. 78 درصد از کاربران هر هفته ویدئوی آنلاین تماشا می‌کنند و 55 درصد کار روزانه‌شان دیدن ویدئوهای آنلاین است.

آمار و ارقام مربوط به گوگل

ماهانه 100 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. با این حساب در هر ثانیه 40 هزار جستجو انجام می‌شود. 91.47 درصد جستجوهای اینترنتی در گوگل انجام شده است. گفته می‌شود این جستجوها توسط 1 میلیارد کاربر انجام شده است. از سال 2003 میلادی تاکنون گوگل به سوالات 450 میلیارد کاربر پاسخ داده است. از میان جستجوهای انجام شده در گوگل 60 درصد این جستجوها از طریق موبایل انجام شده است. تا سال 2014 میلادی گوگل 130 تریلیون صفحه اینترنتی را در صفحه جستجوی خود قرار داده است.

آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام

به صورت ماهانه 800 میلیون کاربر فعال در اینتستاگرام حضور دارند. بیش از 95 میلیون تصویر به صورت روزانه در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود. روزانه 4 میلیارد لایک در این شبکه زده می‌شود. 90 درصد کاربران اینستاگرام زیر 35 سال سن دارند. در روز معرفی امکان اشتراک ویدئو در اینستاگرام بیش از 5 میلیون ویدئو در طول 24 ساعت نشر داده شد. عکس‌هایی که از پیتزا گرفته می‌شود از محبوب ترین تصاویری است که در اینستاگرام نشر داده می‌شود و پس از آن سوشی و استیک قرار دارند.

درباره نویسنده

محسن خسروجردی