چهار عادت روزانه افراد موفق

افراد موفق عادت‌های مختلفی دارند و انتخاب چهار عادت روزانه کار دشواری است. اما مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود مهمترین عادت‌هایی است که هر فرد برای موفقیت باید به صورت روزانه انجام بدهد. در ادامه با این چهار عادت روزانه افراد موفق بیشتر آشنا می‌شویم.

عادت اول: خاموش کردن موبایل قبل از خواب

خواب کافی و همراه با آرامش مهمترین چیزی است که باعث بالا رفتن میزان سلامتی، کاهش استرس و افسردگی و افزایش کارایی در طول روز می‌شود. ابزارهای الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت و کتابخوان‌ نورهایی با طول موج آبی منتشر می‌کنند که باعث توقف تولید هورمون ملاتونین در بدن می‌شوند. هورمون ملاتونین عامل تنظیم ثبات ریتم شبانه روز بدن است. کامپیوتر و تلویزیون هم چنین نوری را از خود ساطع می‎کنند اما باتوجه به اینکه هنگام تماشای آن‌‎ها فاصله لازم حفظ می‌شود میزان آسیب آن‌ها پایین‌تر است.

عادت دوم: ایستاده کار کردن

در مطالعه‌ای مشخص شده است که نشستن به مدت هشت ساعت یا بیشتر در طول روز باعث بالارفتن فشار خون، قند خون و کلسترول خون می‌شود. اما اگر بتوانید در طول روز ایستاده کار کنید نتیجه کاملا متفاوت می‌شود.
در مطالعه دیگری مشخص شده است که ایستادن و قدم زدن در محیط باز به هنگام کار حتی دو دقیقه در ساعت تا ۳۳ درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای کمتر کردن احتمال ابتلا به بیماری در حین انجام کار لپ تاپتان را در ارتفاعی بالاتر قرار بدهید و فقط نشسته کار نکنید و ایستاده هم کار کنید.

عادت سوم: استراحت دادن به ذهن

نیازی نیست که ورزش یوگا کار کنید به سادگی می‌توانید در طول روز چند روش تمرکز را یاد بگیرید و مدیتیشن انجام دهید و به ذهن خود استراحت بدهید. در مطالعه‌ای دانشمندان دریافتند افرادی که شش روز در هفته مدیتیشن انجام می‌دهند نسبت به دیگران کمتر دچار تشویش، افسردگی و بی خوابی می‌شوند.

عادت چهارم خوردن صبحانه یکسان

جالب است بدانید که افراد موفقی مثل استیو جابز و مارک زاکربرگ هر روز لباسی یکسان می‌پوشند. این افراد همچنین به جای اینکه وقت زیاد خود را صرف انتخاب صبحانه‌ای متنوع کنند معمولا هر روز می‌دانند که چه باید بخورند و خیلی وقت خود را درباره این موضوع جزئی تلف نمی‌کنند.

4.5 (90%) 12 votes
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب محسن خسروجردی

بدون دیدگاه